Planerar...

Hur kommer jag igång att blogga igen? Vill så gärna få in rutin på det, för jag känner att jag har så mycket att berätta, mycket jag vill berätta om och att jag faktiskt skulle må bra av att få läsa om allt jag faktiskt gör när livet känns tyngre.
 
Jag har ju tänkt att jag ska skriva 3 Bucket Lists: En för tiden som är kvar till min födelsedag (ca 2 månader), en för tiden som är kvar tills jag fyller 40 år (det vill säga 2 år och 2 månader) och sen bucket list för resten av livet. Jag börjar ju mer och mer att slipa bort rädslan över att så snart fylla 40 år - för inte är man egentligen gammal då. Jag vet inte vart jag fått det ifrån. Känner så himlars många trevliga människor som är närmare 50, har en mamma som snart blir 60 och en pappa som snart är 70 år och i varje fall pappa är mycket bättre form nu än han var för 5 år sedan vilket är så underbart att se. Jag gissar dock att det är den här tanken på barn eller inte barn som skrämmer mig. Skulle så gärna vilja ha möjligheten att själv välja om jag vill ha barn eller inte, inte låta det bli så pga att jag inte haft möjligheten. Men vi får väl se vart jag hamnar där... Finns i varje fall inget kärleksintresse för mig just nu, ingen som är intressant eller ens får det att pirra lite mer i mig, med ett undantag förvisso...men det kommer aldrig bli, kommer aldrig se honom igen, fick vara glad att jag fick de små gilmtar jag fick - plus att jag tror att karln är riktigt praktarsel egentligen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ett liv, en dans, en dröm

Mitt perfekt operfekta liv som jag egentligen älskar...men som ständigt utmanar mina gränser. Här skriver jag om träning, matlagning och bakning, jobbet som byggnadsantikvarie, nya utmaningar och äventyr, dejting och hur en får omvärdera livet när utmattningssymptomen slår till.

RSS 2.0