Kortisar...

  1. Är ju egentligen av åsikten att det man inte kan göra något åt, det ska en inte heller lägga någon energi på - men det är svårt i denna värmen när min kropp bokstavligt talat går sönder. Har så mycket utslag, finnar och sår på kroppen som lämnar efter sig stora fula ärr. Som om inte det räckte så sover jag dåligt - temperaturen i mitt sovrum har inte gått ner under 28 grader på flera veckor nu och trots att jag har fläkt på nätterna och dagarna i ända så känns det inte så skoj. Så nu håller jag alla tummarna att nästa vecka prognos stämmer - att temperaturen kommer sjunka ner mot 20 graders sträcket. Det får väldigt gärna fortsätta vara fint väder, men bara det inte är så varmt.
  2. Jag har kommit igång med löptträning - kör efter ett schema som jag hittade på Viktväktarna och som ska få mig att kunna springa 5 km på 6 veckor. Efter gårdagens pass så har jag kommit halvvägs, och det känns faktiskt riktigt skoj att vara på väg tillbaka med löpningen. Beroende på hur det går så kanske kanske kanske att jag kommer anmäla mig till Göteborgsvarvet nästa år. Men inget är bestämt ännu...
  3. Jag kör också 30 Days of yoga just nu och har även där kommit halvvägs - dag 15 idag. Jag har aldrig tagit mig så långt i Adrienes utmaningar tidigare - så hoppas verkligen att jag kan avsluta denna nu och fortsätta vidare på nästa. Hon har ju 4 stycken som finns på hennes You Tube kanal, och ännu fler andra videosar som är roliga. Jag körde bl.a. en efter joggning yoga igår som var perfekt stretching. 
  4. Tillbaka på jobbet igen och denna vecka är det bara jag och en till på kontoret, så är jättelugnt, men jag får fasen inte så mycket gjort som jag hade velat. Ska dock försöka ännu mer idag att komma igång med en av två rapporter som verkligen MÅSTE skrivas. Nästa vecka drar byggmöten igång igen och sedan kommer nog hela augusti bli helt galet busy, plus att jag har nästan fullbokade helger också. 
  5. Nu till helgen åker jag till Örebro och kramas med syrran och systersonen lite. Var till brorsan helgen som var och kramades med brorsbarnen innan de far till USA. 
  6. En annan sak sker också nu, som folk på viktväktarna vet om och mina syskon, men jag vill verkligen inte jinxa detta för hoppas så himla mycket att det ska vägen...så jag håller mig lite lugn kring det. Så lugn det går...
  7. På tisdag ska jag kanske provdansa med en för att kunna få dansa bugg i Kolbäck i höst. Så får hoppas att han håller samma tempo som mig på buggen, för jag skulle himlars gärna vilja gå lite buggträning i höst. MEN jag är lite rädd för honom, fast det kanske löser sig när jag väl träffar honom. 
  8. Ska också ta tag i och komma igång med Crossfiten igen. Har ju tyckt det varit så himla roligt det lilla jag tränat det. Så var på mitt första pass efter semestern igår i en lokal som var varm som bastu (skojar inte när jag säger att jag på riktigt hade svårare att andas), så kroppen blev trött fort, även om inte musklerna blev det på samma vis - men alltid lika roligt. Så nu kör jag vidare: mer muskler, mer kondition och bättre smidighet; det låter väl bra. 
  9. Apropå yoga så ska jag prova ett yogaställe här i stan som har många pass att välja på - få se om något av dem passar mig. Känner att jag behöver förbättra tekniken och då behöver jag hjälp av en ledare för att vad jag gör fel eller vad jag gör rätt. Så får återkomma sedan när jag tränat mitt första pass där också, men det dröjer nog några veckor till i varje fall. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ett liv, en dans, en dröm

Mitt perfekt operfekta liv som jag egentligen älskar...men som ständigt utmanar mina gränser. Här skriver jag om träning, matlagning och bakning, jobbet som byggnadsantikvarie, nya utmaningar och äventyr, dejting och hur en får omvärdera livet när utmattningssymptomen slår till.

RSS 2.0