När det tar stopp och motivationen brister

Vart befinner du dig på din resa?
- det känns ff som jag är i början av den eftersom jag knappt kommit igång efter nystarten i våras. Så få kilon jag gått ner, och så många jag har kvar. 
Hur har resan varit hittills?
- Ganska kämpig. Demonerna/depressionen har varit en större bov än jag trott och jag behöver hitta omvägar för att ta mig förbi dem. Ofta har jag inte energin, men ibland går det bra. 
Vilka hinder har du stött på? 
- Mig själv, utan tvekan. Att lära känna mig själv igen och den jag är nu. Hur fungerar jag nu? 
Vad är nästa etapp?
- att hitta motivationen att ta tag i räkningen igen. Bara görat och inte fundera så mycket. 
Varför gör du detta?
- för att jag vet hur bra jag mådde, hur glad jag var och hur kul det var att kunna ha snygga kläder då när jag vägde tio kilo mindre senast. Saknar att kunna ha flera av mina kläder. 
Vad är ditt nästa steg? 
- försöka landa i allt nytt som hänt och hitta en trygghet både psykiskt och fysiskt. Kunna kombinera mycket träning med bra och rätt mat. 
  (null)
Före och efter bild från förra gången jag viktväktade! Gick som mest ner 16 kg då! 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ett liv, en dans, en dröm

Mitt perfekt operfekta liv som jag egentligen älskar...men som ständigt utmanar mina gränser. Här skriver jag om träning, matlagning och bakning, jobbet som byggnadsantikvarie, nya utmaningar och äventyr, dejting och hur en får omvärdera livet när utmattningssymptomen slår till.

RSS 2.0