En sådan här dag kan jag ju inte klaga...

Mitt jobbskrivbord har varit trasig sedan i april och jag har tvingats låna flera av mina kollegors arbetsplatser för att det helt enkelt inte gått att jobba vid mitt skrivbord under denna tid. Höj och sänkbara skrivbord är fantastiska - tills den där dagen de går sönder i läget längst ner. Det har varit så många turer fram och tillbaka hur mitt skrivbordsproblem skulle lösas. Ena dagen var det jag som skulle titta vad jag ville ha och lämna förslag, nästa dag skulle en inredningsarkitekt rita på det hela, för att i nästa sekund hitta ett skrivbord själv igen... Tillsist gick vi på inredningsarkitektens förslag ändå och nu är det äntligen beställt en helt ny kontorsinredning till mitt kontor - skrivbord, hyllor, skåp och avlastningsbord. Och tills det dyker upp så har jag fått ett låneskrivbord - så har ÄNTLIGEN fått flytta in på mitt kontor igen. 
(null)
Mitt låneskrivbord på mitt kontor - kommer bli så bra när det blir bra. Faktum är att mitt skrivbord faktiskt kommer att se ut här ungefär. 
 
Just idag har jag dock spenderat större delen av dagen på annan plats än kontoret. Eftermiddagen nu har spenderats ute på uppdrag - en stor ombyggnad i en kyrka där jag är antikvariskt medverkande, samt antikvarisk sakkunnig - och efter det gick jag hem och jobbar resten av dagen hemma.
 
Tanken är att jag ska på dans i Örebro ikväll. Lunchade med en av mina bästa vänner från Luleå idag, för hon faktiskt ifrån Västerås ursprungligen. Jag har inte träffat henne i Västerås förrän idag och hon har redan presenterat två nya fika/lunch/middag-ställen som jag hittills missat och vill prova. Vi var och käkade på Global Living - https://www.globalliving.se/ - ett ställe som jag gillade mycket. För mig blev det en vegansk rödbetsburgare och jag tror faktiskt det var ett riktigt smart val ur Viktväktarsynvinkel också - uppskattade det hela till ca 9 sp. De hade flera mycket intressanta rätter som jag ska prova en annan gång, och även ta en fika när jag har chansen. Min kompis är också dansare - det var så vi lärde känna varandra i Luleå genom att vi gick på samma buggkurs och var de enda två som åkte buss till träningen (sörlänningar som vi båda var). Så hon har lyckats låna bil ikväll så vi kan åka tillsammans på dansen i Örebro. Dagen till ära är det Norrland anfaller på Brunnsparken när älskade Expanders och Jannez intar scenen tillsammans. Borde ju bli en riktigt bra danskväll med mycket tunggung. 
 
Glömmer liksom bort att det är röd dag i morgon och att jag kan få sova ut. Funderade ev. att ta cykeln ner till Saluhallen Slakthuset  i morgon för de har något nationaldagsgalej med en massa mat att frestas av. Men dagsformen får avgöra det.
 
Nu dags att göra lite nytta innan det är dags att göra sig färdig för dans...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ett liv, en dans, en dröm

Mitt perfekt operfekta liv som jag egentligen älskar...men som ständigt utmanar mina gränser. Här skriver jag om träning, matlagning och bakning, jobbet som byggnadsantikvarie, nya utmaningar och äventyr, dejting och hur en får omvärdera livet när utmattningssymptomen slår till.

RSS 2.0