Min sommar "bucket-list" 2018

Som sagt har jag ju tänkt att jag ska skriva 3 Bucket lists. Den första och den som är mest aktuell är ju denna sommarens Bucket list. Från idag fram till sista augusti - när jag tycker sommaren går över i tidig höst. Det ska dock sägas att den inte är statisk och kan ändras, egentligen inte att jag plockar bort saker - men om jag kommer på fler saker så är det ok att lägga till. 
 
Bucket list Sommaren 2018
  1. Göra en dagsvandring/vandra
  2. Gå på en gratiskonsert
  3. Åka på en roadtrip - roadtrip till Göteborg med stopp i Lidköping och vid Bohusfästning. 
  4. Göra egen glass - både isglass och gräddglass.
  5. Gå på loppis
  6. Ha en picknick 
  7. Yoga utomhus
  8. Testa minst ett nytt dansställe - Liljekonvaljholmen i Uppsala.
  9. Prova mat från matkultur/land du inte provat tidigare
  10. Åk på en cykelutflykt
  11. "Hemestra" i Västerås/Falun/Örebro/Stockholm (dvs. besök platser du inte tidigare besökt i städerna) - Örebro slott!
  12. Besök ett nytt museum du inte varit på. 
  13. Besök Skokloster slott
  14. Spring ett lopp - Blodomloppet i Örebro!
  15. Plocka bär
  16. Dansa i regnet
  17. Dricka vin och skvallra i solnedgången med vänner/syskon/föräldrar! 1) I Göteborg med bästa vännerna. 2) Med syrran i Örebro.
  18. Läs (minst) 3 böcker - LÄS (ljudböcker räknas inte)! Bok 1) Kalle och Chokladfabriken - Roald Dahl. Bok 2) Som om du inte fanns - Kate Eberlen. Bok 3) Björnstad - Fredrik Backman. 
  19. Köpa en turistig t-shirt
  20. Baka minst ett bröd jag inte bakat tidigare
  21. Baka minst en kaksort jag inte bakat tidigare: Kladdkakecookies (blev inte så bra); chokladsnittar (blev supergoda) - båda recepten från Fredriks fika! 
  22. Packa upp mina flyttkartonger
  23. Organisera/städa mina rum - ett i taget. # Badrummet. # Köket # Sovrummet # Vardagsrummet # Hallen # Klädkammaren # Balkongen
  24. Klara av en av Yoga with Adriennes månadsutmaningar - Hann bara till dag 18, men det är ett stort steg framåt att jag tog mig så långt i utmaningen, även om jag inte gick i mål.
  25. Kunna springa 5 km i slutet av augusti - OH YES, i made it. Klarade av att springa hela vägen i Blodomloppet Örebro och är så sjukt nöjd över det. Nu blir det att sätta upp nya mål mot milen.
  26. Minst hälften av allt jag äter ska vara vegetariskt - har varit dålig på att laga mat under sommaren, men tvivlar inte ett dugg på att hälften varit vegetariskt, för mina ögon styrs mer och mer mot vegetariska alternativ när jag är ute och handlar.
  27. Bada - i Hosjön med mamma. 
  28. Åka till Birka
  29. Besök Engelsfors bruk
  30. Åka till Linköping
  31. Få massage - 1) 2/7: Jimmie Söderquist massage & träning 60 min. 2) 24/8: Relax, Massage och Spa i Örebro - 45 min (och detta var verkligen mycket bättre än den första massagen)
  32. Gå på bio. Film 1) Jurrassic World: Fallen Kingdom! 2) Antman and the Wasp! 3) Solo: A starwars story!  4) The First Purge! 5) Hereditary! (blev verkligen en bio-sommar, så skönt med kyla när det varit för varmt).
  33. Skriva till min hyresvärd och fråga om att få ny inredning till klädkammaren
Har ni någon bucket list och vad har ni skrivit? 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ett liv, en dans, en dröm

Mitt perfekt operfekta liv som jag egentligen älskar...men som ständigt utmanar mina gränser. Här skriver jag om träning, matlagning och bakning, jobbet som byggnadsantikvarie, nya utmaningar och äventyr, dejting och hur en får omvärdera livet när utmattningssymptomen slår till.

RSS 2.0