Mitt jobb och en fredagkväll med mys

En av sakerna jag gillar bäst med mitt jobb är att jag får vara med "bakom kulisserna". Jag jobbar som bebyggelse-/byggnadsantikvarie och många av ärendena jag hanterar berör häftiga kulturmiljöer som oftast är kända ur exempelvis ett kultur-turism perspektiv, men där jag får följa med bakom kulisserna för att se vad som sker bakom verksamheten och miljöerna för att få dem att gå ihop. Kan få frågan ibland om jag varit på låt oss säga Läckö slott, och jag svara ja, det har jag. Men jag har inte gått någon guidad tur där, istället har jag fått klättra på byggnadsställningar för att kika på fasadputsen. Samma sak med Tjolöholms slott och Gunnebo slott (även om jag båda dessa ställen gått guidade turer också). Jag har också jobbat otroligt mycket med kyrkor - en annan kulturmiljö som de flesta av oss är otroligt vana att se. Just nu har jag ett mycket spännande ärende som berör en relativt modern kyrka och som är skyddad enligt kulturmiljölagen. Det är så häftigt att få ha varit med i planeringen och nu se det som planerades då utföras. Kommer bli spännande och svårt att följa detta jätteprojekt som inte ska vara helt färdigt förrän om ett år.
 
Blir bio ikväll, nu när det inte blev någon Örebroresa. Och ja, självklart blir det denna film...
Ska bli så spännande och jag hoppas verkligen att jag kommer tycka om filmen. Jag hoppas att huvudrollsinnehavarna har kemi, att kärlekshistorien är nervkittlande, att de inte gjort om allt för mycket från boken.
 
Vad ska ni göra i helgen?



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ett liv, en dans, en dröm

Mitt perfekt operfekta liv som jag egentligen älskar...men som ständigt utmanar mina gränser. Här skriver jag om träning, matlagning och bakning, jobbet som byggnadsantikvarie, nya utmaningar och äventyr, dejting och hur en får omvärdera livet när utmattningssymptomen slår till.

RSS 2.0