Små steg framåt

Bokade massage för första gången sedan jag flyttade till Västerås och det känns fantastiskt. Vad jag har saknat detta och nu får jag hålla alla tummarna att detta är ett bra ställe. De hade tider nästa torsdag när det är Kristi himmelsfärds dag, så då funkade att stället låg lite avigt för mig också, annars var det svårt att hitta tider. Det har överhuvudtaget varit svårt att hitta något bra massageställe här i Västerås och det har inte gått att googla sig till de bra heller, inte känt mig lockad av något ställe som poppat upp där förrän nu och då låg stället som sagt åt lite fel håll för mig som inte har bil. Som tur var så har de också tider på lördagar och senare på kvällarna, så det ska nog gå och lösa ändå hoppas jag.
 
Nästa steg nu då: komma igång med träningen ordentligt. Börja löpträna efter schema. Boka pass på gymmet och så förstås våga ta mig till det där cross fit stället och se om de har några nybörjarpass som skulle passa mig som aldrig provat träningsformen förut. Vet att jag mår så otroligt mycket bättre av träning, men har så svårt att ta mig iväg. Kroppen är svag, orken är låg och jag har inte riktigt tålamodet ännu att det kommer ta lite tid detta att hitta tillbaka till en form. Får dock tänka så här att målet är ett 5 km lopp i augusti och sedan en träningsresa i september eller oktober.
 
Fick förresten reda på att jag kommit med på en danskurs i oktober i Örebro, så nu har jag en danskurs i Borlänge i september jag ska gå, denna i oktober och så hoppas jag att jag få gå Super fox weekend i Örebro i november också. Verkar bli en fox-fylld höst. ÄLSKAR denna dans.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ett liv, en dans, en dröm

Mitt perfekt operfekta liv som jag egentligen älskar...men som ständigt utmanar mina gränser. Här skriver jag om träning, matlagning och bakning, jobbet som byggnadsantikvarie, nya utmaningar och äventyr, dejting och hur en får omvärdera livet när utmattningssymptomen slår till.

RSS 2.0