Fredagsfeeling...

Tänk att jag faktiskt har lite. Jag ser fram emot denna helg, trots att jag egentligen bara planerar att städa och tvätta, kanske baka lite och laga matlådor. Men det känns bra. Det känns som om jag är på väg åt rätt håll, så håll tummarna. Plus att de där aktiviteterna ju tillåter mig att lyssna på poddar och ljudböcker. Tar igen en massa Historiepodden avsnitt, plus att jag har börjat lyssna på en ny ljudbok som heter Världen utan dig, skriven av Jill Santopolo, som började rätt trist, men har bättrat sig rejält allt eftersom. Blir spännande att se vart den tar oss.
 
Fortfarande trött som attan, men blev positivt överaskad av nya läkaren jag träffade idag som faktiskt sa så att "du ska ju kunna leva också och livet är upp och ner". Medicinen fortsätter jag med så länge jag känner att jag behöver den, men minst i 6 månader till från och med idag. Jag ska sätta upp lite mål här framöver nu, framförallt för att komma igång med träning igen. Jag saknar det så himla mycket, så kan jag lura mig själv att faktiskt komma igång med det igen så vore det ju fantastiskt.
 
Så helgen blir alltså städa, tvätta, diska, laga mat, titta på OS, titta på På spåret, titta på Melodifestivalen, baka om jag känner för det (ska köpa jäst i varje fall och så ska jag nog prova ett par amerikanska cookies, fick ju chokladknappar av svägerskan från Amerika som ska funka bättre i kakor än svenska som bara smälter).
 
Och vet ni? Snart är det dags för Bokrean och för första gången på länge så har jag en låååång shoppingslista, mest kokböcker!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ett liv, en dans, en dröm

Mitt perfekt operfekta liv som jag egentligen älskar...men som ständigt utmanar mina gränser. Här skriver jag om träning, matlagning och bakning, jobbet som byggnadsantikvarie, nya utmaningar och äventyr, dejting och hur en får omvärdera livet när utmattningssymptomen slår till.

RSS 2.0