Lite ändrade planer i helgen

Tanken var att jag skulle åka till min syster i helgen för att hon fyller år. Få dit och kramas med barnen och prata med syrran och hennes man, mina bästa vänner. Är såååå glad att jag bor så mycket närmre dem nu - vilket ju var en stor anledning till att jag flyttade. Småbarn växer så fort och det krävdes så himla mycket planerande från min sida för att ta mig från Luleå till Örebro. Och en annan fördel är ju som sagt att jag inte brukar köpa min tågbiljett förrän samma dag jag ska åka och då kan märka när jag kan åka. Just idag känns det skönt - för syrran hörde av sig i morse och snart 3-åringen har fått magsjuka. Så kalaset i helgen ställdes in där och då. Ingen större skada skedd för mig dock, för snart 3-åringen kommer till mig nästa helg och ska sova över och helgen efter är det hennes 3-års kalas, så då blir det besök i Örebro i varje fall.
 
Så nu fick jag en ledig helg. Funderar på att skämma bort mig själv, men också att fixa med en hel del där hemma och försöka att fånga den här lilla energin som infunnit sig.
 
Och så tänkte jag gå på bio. Ramlade ju över den här trailern helgen som var och lyssnade på boken i måndags-tisdags och jag blev helt såld. Filmen ser ju också ut att vara en fin reunion för Downton Abbey skådisarna. Så i morgon efter jobbet blir det nog ett debutbesök på bigrafen här i Västerås.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ett liv, en dans, en dröm

Mitt perfekt operfekta liv som jag egentligen älskar...men som ständigt utmanar mina gränser. Här skriver jag om träning, matlagning och bakning, jobbet som byggnadsantikvarie, nya utmaningar och äventyr, dejting och hur en får omvärdera livet när utmattningssymptomen slår till.

RSS 2.0