Min "40 innan 40" Bucket list - hur går det?

När jag nu fick ett ryck att börja blogga igen så känns det inte mer än rätt att börja med denna lista som jag startade upp för ganska precis 1 år sedan. Nu är det ju endast drygt 10 månader kvar till min 40-årsdag, så listan har dels redigerats lite - några saker har tagits bort och några har lagts till, men flera saker har även prickats av. Jag har fortfarande inte riktigt kommit upp i 40 saker dock...så har ni nå mer tips på vad jag kan skriva där så får ni gärna meddela. Så här såg listan ut för 1 år sedan...
 
Så här ser den ut idag: 
 

Bucket list – 40 innan 40

1.      Klara av att springa en mil i ett svep/utan att stanna

2.      Springa Göteborgsvarvet

3.      Skaffa mig en tatuering (eller två)

4.      Köpa bil

5.      Åka på träningsresa

6.      Åka till Storbritannien – England, Skottland, Wales, Nordirland

7.      Åka till Irland

8.      Skriva klart min examensuppsats/kandidatuppsats

9.      Springa TjurrusetFalun 28/9–2019

10.    Åka Halvvasan eller Kristinaloppet

11.    Nå målvikt och bli Guldmedlem på Viktväktarna

12.    Köpa ny säng och göra om mitt sovrum

13.    Åka på yoga-retreat/yoga resaItalien, Paestum med Go Active travels i oktober 2018.

14.    Bli frisk från depressionen och utmattningen och lära mig hantera ångesten

15.    Få gå på en riktig nyårsfest (och ha kul)Nyår 2018–19, Danskväll på Brunna dansklubb med dansvännerna.

16.    Skaffa nytt köksbord och stolar

17.    Rama in foton på alla syskonbarnen och sätt upp på någon vägg

18.    Testa minst 2 nya dansställen per år

19.    Gå minst 2 helgkurser i dans/fox per år – FoxKiz med Ronie Saleh, Gävle 12–13/1–2019

20.    Åka på Ölandsveckan (dans)

21.    Springa Midnattsloppet (Göteborg, Malmö eller Stockholm) – Stockholm 17/8–2019.

22.    Gå en nybörjarkurs i Kizomba

23.    Köpa en läsfåtölj till vardagsrummet

24.    Packa upp alla flyttkartonger

25.    Komma igång med yogan igen

26.    Bli kysst på nyårsafton

27.    Fira Halloween på riktigt amerikanskt vis med trick or treat och utklädnad

28.    Åka till Sälen och åka skidor

29.    Våga dejta vidare

30.    Äta mer vegetariskt/veganskt

31.    Rensa ur kläder/kökssaker etc. sådant som du inte använder och skänk bort/sälj

32.    Åka till en vingård

 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ett liv, en dans, en dröm

Mitt perfekt operfekta liv som jag egentligen älskar...men som ständigt utmanar mina gränser. Här skriver jag om träning, matlagning och bakning, jobbet som byggnadsantikvarie, nya utmaningar och äventyr, dejting och hur en får omvärdera livet när utmattningssymptomen slår till.

RSS 2.0