Saknar Norrbotten

Kommer på mig själv ibland att sakna mitt liv i Norrbotten. Lugnet, naturen, vännerna och jobbet. Bilden ovan är från ett år tillbaka ungefär när jag fick följa med en kollega i Kiruna till fjällen och vandra en riktigt riktigt fin höstdag. Jag saknar fjällen och jag saknar Kiruna. Det skrämmer mig att jag insåg att det snart är 1 år sedan som jag senast var där också.
 
Samtidigt är jag så glad för mitt nya jobb och närheten till mina nära och kära. Jag tror dock fortfarande att jag bor i Norrbotten och har det liksom inrotat i ryggraden att jag måste planera allting så långt i förväg, men faktum är att jag kan bestämma samma dag om jag vill åka ner till Örebro och hälsa på syrran, eller åka till Stockholm och hälsa på brorsan. Jag måste försöka lugna mig, försöka hitta tillbaka till den jag är.
Jag har kommit igång med träningen bra tycker jag och märker att jag mår lite bättre. Dock fattar jag ju också att jag är skör som tusan och det krävs nog inte mycket för att jag skulle ramla ihop igen och må sämre. Men jag håller tummarna nu att jag är på rätt spår. Jag har börjat få fler dansvänner, jag åkte ju till Gävle här i förra helgen med ett gäng som jag bara hejat på tidigare och dansade på Oktobermaran, den typ värsta dansmaran som finns, MEN när man får en bra dans där så får man riktigt bra danser och det är nog därför en vill tillbaka. Och ja, jag fick ju det. För första gången i min danskarriär så dansade jag de sista 40 minutrarna av kvällen/natten med en och samma person.
 
Så blev jag sjuk i helgen, på riktigt sjuk. Vaknade natten mot måndag och mådde sååå illa och insåg att det här går inte, sprang upp och kräktes. Sen fick jag lov att upp två gånger till innan det la sig. Vet inte om det är magsjuka eller något jag ätit eller något annat. Igår kvälls hade jag feber en sväng också, så något vajsens med kroppen var det. Dock tog jag en Ipren och sov faktiskt riktigt gott hela natten. Från klockan 20:00 till 07.30. Plus att jag då hade sovit nästa hela dagen redan, inte gått ur sängen. Det är sällan jag varit så dålig faktiskt.
 
Idag mår jag bättre dock, men är så klart hemma ifall det var magsjuka. Försöker äta upp mig igen och samla energi och faktiskt så passar jag på att tvätta. Har inte haft rena kläder jag velat ha på flera veckor och tvättade faktiskt lite hos syrran i helgen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ett liv, en dans, en dröm

Mitt perfekt operfekta liv som jag egentligen älskar...men som ständigt utmanar mina gränser. Här skriver jag om träning, matlagning och bakning, jobbet som byggnadsantikvarie, nya utmaningar och äventyr, dejting och hur en får omvärdera livet när utmattningssymptomen slår till.

RSS 2.0