Min och andras födelsedagar

Bilderna är från mitt födelsedagskalas förra året. Då var jag nyinflyttad i Västerås och hade inte börjat mitt nya jobb riktigt än. Det skulle starta på min födelsedag, vilket var en måndag förra året. Jag bodde plötsligt så nära alla att folk kunde komma över dagen. Min systers familj, min brors familj, min mamma och pappa och min moster och hennes man. Jag bjöd på lunch och fika - pajer, minipizzor, Dumle-kakor och hembakad rabarber- och halloncheezecake. Allt så himla gott. 
 
Snart är det min födelsedag igen (om prick en vecka idag) och jag funderar lite på hur jag ska lägga upp den i år. Antar att det också får bero lite på hur det går med en annan sak, men det jag redan har planerat i varje fall är att fira med familjen helgen efter min födelsedag och då bjuda på plockmat och egenbakad tårta, plus lite fika. Även om jag fyller år en tisdag så var det så det fick bli - för nu i helgen åker jag till Östersund på 35-års kalas och det ska bli såååååååå roligt. LÄNGTAR!!! 
 
Jag har nyss köpt en lite mindre och högre kakform så jag kan få en lite roligare tårta och tanken är att jag ska baka en egen tårtbotten för första gången i mitt liv och fylla lagren med mousse. Ska testa lite olika här i veckan - bla. hallon, citron, vit choklad och passion - och se vilka jag gillar bäst och vilka som kanske skulle passa tillsammans. Har inte heller bestämt om det ska få bli en chokladbotten eller vanlig sockerkaksbotten. Tror kanske jag får göra en första provtårta och ta med mig till jobbet på min födelsedag (och också årsdag på jobbet) och testa. Längtar efter att få baka lite - det är så roligt, även om jag inte har de bästa verktygen så löser jag det ändå.
 
Men tiden springer så fort - redan tisdag som sagt - och ikväll tänkte jag åka och dansa i Skultuna. Sannex som spelar, så det är inte ett av mina favoritband, men jag ska provdansa med en förare som jag ev. ska anmäla mig till en buggkurs med. Känner mig som vanligt rädd, men det får gå som det går och jag låter ju inte lite rädsla stoppa mig, blir desto gladare om det går bra...
 
Sen måste jag komma igång med yogan igen, nu är det snart 4 dagar sedan jag körde ett pass och det börjar kännas i musklerna.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ett liv, en dans, en dröm

Mitt perfekt operfekta liv som jag egentligen älskar...men som ständigt utmanar mina gränser. Här skriver jag om träning, matlagning och bakning, jobbet som byggnadsantikvarie, nya utmaningar och äventyr, dejting och hur en får omvärdera livet när utmattningssymptomen slår till.

RSS 2.0