Götelaborg del 1 - roadtrip

Redan första dagen på semestern hade vi storslagna planer. Vi skulle ner till Göteborg hela familjen för att gå på Ed Sheeren konsert (eller ja på konserten var det jag, syrran, brorsan och svägerskan som skulle på), men också göra Göteborg med barnen. Hela familjen åkte ner: jag, mamma och pappa, brorsans familj och syrrans familj. En chans att få umgås och ha roligt. Det här var ju också starten på den här grymt varma sommaren vi haft, men fortfarande då var rätt glada för solen och värmen. 
(null)
Vi gjorde det dock till en roadtrip på vägen ner och stannade i Lidköping för att äta lunch. Dvs mina gamla hoods nästan. Vi åkte över Skara dit, så var så himlars roligt att få se min gamla hemstad, men något bra lunchställe fanns inte där, så vi åkte på ett tips från en kompis/tidigare kollega som bor strax utanför Lidköping och hamnade på Café Bella mi mitt i centrala Lidköping. Lidköping är så himla fint. Sa alltid det när jag bodde i Skara att om jag hade fått fast jobb där så hade nog flyttat till Lidköping istället för det var en sådan mycket roligare stad än Skara. 
(null)
På Kaféet mötte vi upp med dessa ungar, sötaste systerbarnen. Åt själv en supergod Club sandwich. Hade gärna testat deras bakverk också, men fick en liten smakbit av en chokladkaka som var fantastisk. 
 
Sedan for vi vidare söderut och västerut för den delen. Nästa stopp var Bohus fästning som det egentligen var brorsan som ville till, men eftersom ingen av oss andra varit där heller så tyckte vi att det kunde vara ett bra ställe att mötas upp vid. Brorsan och dem kom ju från Stockholm och körde inte samma väg som oss till Göteborg. Dock blev de försenade och hann inte till fästningen, men vi andra tog oss en rundtur och blev glatt överaskade av platsen och besöksmålet. 
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
Jag och min älskade M får avsluta roadtripp berättelsen...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ett liv, en dans, en dröm

Mitt perfekt operfekta liv som jag egentligen älskar...men som ständigt utmanar mina gränser. Här skriver jag om träning, matlagning och bakning, jobbet som byggnadsantikvarie, nya utmaningar och äventyr, dejting och hur en får omvärdera livet när utmattningssymptomen slår till.

RSS 2.0