Götelaborg del 2 - Ed Sheeran konsert och rundtripp på stan

(null)
Första kvällen begav vi oss mot Nya Ullevi tillsammans med 60 000 andra för att få se Ed Sheeran live in concert. Glada, varma och sugna på öl/cider satte vi oss på våra platser och fick uppleva en show utöver det vanliga. 
(null)
Publikhavet och scenen. 
(null)
(null)
För Ed är själv på scen och spelar sin gitarr tillsammans någon form av inspelningsutrustning som gör att han bygger upp sina låtar så att det låter mycket mer än vad en ensam sångare med gitarr borde kunna låta. Det blev för det mesta riktigt bra och så himla häftigt att få gå på konsert på Ullevi. 
(null)
Fyra lyckliga och glada människor på konsert.
 
Dagen efter begav vi oss ner mot stan och tog först sikte på Botaniska trädgården. 
(null)
Två söta små jäntor på spårvagnen. 
(null)
Väl framme på Botaniska så hittade vi på Koi-fiskar i en dam. 
(null)
(null)
Häftig blomgestaltning. 
(null)
Jagade på ett vattenfall. 
(null)
Och njöt - för det mesta - i solen. 
 
Efter Botaniska tog vi en kort promenad över till Slottskogen och letade reda på barnens zoo där barnen fick klappa lite gätter. 
(null)
(null)
 
Efter en lång dag på stan så var jag och brorsan och testade ett burrittos/nachos wrap ställe som vi hoppades skulle likna de burrittos vi brukar äta i USA. Det var verkligen riktigt gott och jag fick både bönor och ris i det, vilket jag faktiskt saknat efter många resor i USA. Även brorsan och svägerskan var ovanligt nöjda med maten, trots att de är rejält kräsna när det kommer till just mexikansk mat, eftersom de vet hur det ska smaka när det är riktigt bra. 
(null)
Jag och lillknodden F. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ett liv, en dans, en dröm

Mitt perfekt operfekta liv som jag egentligen älskar...men som ständigt utmanar mina gränser. Här skriver jag om träning, matlagning och bakning, jobbet som byggnadsantikvarie, nya utmaningar och äventyr, dejting och hur en får omvärdera livet när utmattningssymptomen slår till.

RSS 2.0