Namngivningscermonin

Helgen blev riktigt mysig och faktiskt ganska så lugn ändå. Känns som syrran och familjen la namngivningen på en sådan bra nivå att det inte gav upphov till någon större stress. Jag hade mest barnvaktsduty, men hade ju också bakat en hel del till kalaset. 
 
Syrran hade gjort en jättegod smörgåstårta som hon bjöd på tillsammans med supergod sallad. Till barnen serverades korv med bröd och de andra som inte åt smörgåstårta av en eller annan anledning fick kallskuret och potatissallad, men jag tror faktiskt de flesta åt av allt ändå. 
 
Namngivningen var så fin, även om den var kort, men de gjorde den så personlig. Berättade om varför de valt de namn de gjort till barnen och så fick jag äran att sätta kransar på barnens huvuden, eftersom jag blivit tillfrågad om att vara fadder åt dem. Syrran läste en motivering till varför och tårarna rann, plus att deras mycket goda vän Amanda sjöng ett par visor som även dem framkallade tårar hos låtar. Amanda har verkligen en helt fantastisk röst och är sångerska. Bland annat har hon vunnit musiktävlingen P4 Nästa i Örebro län Hon sjöng Utan dina andetag och Ja må du leva, helt fantastiska låtval av syrran och svågern. Lilla brorssonen J var som förhäxad ett tag och sedan började han dansa till musiken.
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ett liv, en dans, en dröm

Mitt perfekt operfekta liv som jag egentligen älskar...men som ständigt utmanar mina gränser. Här skriver jag om träning, matlagning och bakning, jobbet som byggnadsantikvarie, nya utmaningar och äventyr, dejting och hur en får omvärdera livet när utmattningssymptomen slår till.

RSS 2.0