Dags för helg igen

Och jag har packade väskor och presenter och kakor som jag bakat - för denna helg är det dags för namngivningscermonin för mina fina systerbarn. Och jag har blivit ombedd att bli fadder till dem båda <3 Det kommer bli mycket folk och många barn och jag har hjälpt syrran att baka småkakor. Jag älskar ju att baka, men det blev lite stressigt denna gång när energin försvann igår kvällst. Det är ju en effekt av min depression att jag tappar energin ibland och då krävs det enorm viljestyrka att ta tag i saker, men jag lyckades lösa det. 
 
(null)
Jag har till och med köpt nya kläder för tillfället. En jättefin klänning och nya skor som jag hoppas ska passa till - en helt annan färg än jag någonsin brukar köpa annars.  
(null)
Jag bakade chokladsnittar och havreflan.  
(null)
(null)
Och sen gjorde jag kokostoppar eftersom de dels är jättegoda, men också för att de är glutenfria - vilket några av gästerna äter. Känner mig i slutändan nöjd, så hoppas att kakorna håller sig till i morgon. 
(null)
Den fantastiska regnbågen över Västerås igår kväll. Passade bra eftersom det är Pride i Västerås denna helg, och Västerås cityfestival.
 
Tankarna far i kroppen på mig just nu. Hittade en så himla mysig tv-serie på SVT play som heter Någon som du. En Dansk tv-serie om sådan där himlastormande kärlek som får mig att rysa, längta och gråta. Det ger mig alltid energi till en början, innan sorgen kommer över mig. Sorgen över att jag själv aldrig fått vara med om lycklig och besvarad kärlek. Jag hoppas att det inte är försent, men jag vet inte heller hur jag ska hitta den när jag alltid blir förälskad i fel sorts människor, män som redan är tagna, män som aldrig skulle vilja ha mig... Men jag har faktiskt inte gett upp...en dag kommer jag träffa honom. Jag hoppas bara att jag inte behöver vänta för länge. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ett liv, en dans, en dröm

Mitt perfekt operfekta liv som jag egentligen älskar...men som ständigt utmanar mina gränser. Här skriver jag om träning, matlagning och bakning, jobbet som byggnadsantikvarie, nya utmaningar och äventyr, dejting och hur en får omvärdera livet när utmattningssymptomen slår till.

RSS 2.0