En händelserik dag

Oj vad det har hänt saker idag och jag känner mig himlars nöjd över mycket, även om jobbet fortfarande halkar efter! 

Det första jag gjorde var att boka en resa till hösten! Jag ska åka på en yoga-retreat till Italien, nära Amalfikusten och jag längtar nå helt otroligt för jag tror och hoppas verkligen att detta kommer bli fantastiskt. Yoga varje dag i en vecka, plus italiensk mat och gelato! Trodde nog aldrig jag skulle längta tillbaka till Italien efter "hemska familjen", men om och om igen överraskar detta land mig. I oktober är det dags! 

Strax efter förmiddagsfikat sprang jag ner till gården utanför stadshuset där Blodbussen befann sig. Jag har länge sagt att jag vill börja lämna blod igen, men de senaste städerna jag bott i så har det inte varit så enkelt. Det är egentligen inte så enkelt här i Västerås heller, för varken bor eller jobbar nära sjukhuset, MEN blodbussen finns som sagt och den har sitt stopp bara några hundra meter från där jag jobbar. Så gick dit och tog mina prover - så borde jag få veta inom en månad om jag får ge blod.

Har annars känt mig helt uppblåst idag. Jag fick min mens igår och har känt mig så svullen. Jag skulle gå på vägning på viktväktarna idag, men ville inte ha det där plusset som jag visste skulle komma eftersom det inte kändes rättvist. För ovanlighetens skull skrev jag dock detta på vår Facebook-sida, varav min fantastiska coach uppmanade mig att komma ändå. Så jag beslutade mig för det och det blev ett plus på 0,5 kg, men jag fick en sådan härlig kommentar av min coach efteråt på fb-sidan som gjorde att jag fortfarande känner mig pepp på detta. 

Jag hade också bokat ett crossfit-pass efter jobbet och kände nog samma sak där att jag egentligen inte borde träna idag, men har ju älskat dessa pass hittills - även om de är grymt jobbiga - så ville ge det en chans och ja, nu sitter jag här i soffan hemma med en slutkörd rygg, men är så glad att jag gick. Jag beslutade mig idag för att säga upp mitt Actic-kort och satsa på Crossfit istället, för det är verkligen min typ av träning. Så crossfit, yoga, löpning och dans - det kommer vara min träning här framöver. Bara att hoppas att jag hittar en danspartner också så jag får träna bugg ordentligt.

På vägen hem gick jag förbi Ica och hämtade ett bokpaket med vad jag tänker mig ska bli min sommarläsning - se bilden här nedan! Är det något ni läst?!  
(null)
Men dagens bästa ändå är ju den där resan - för hur fantastiskt ser inte dess bilder ut - tagna frånresebolagets och resans hemsida...
(null)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ett liv, en dans, en dröm

Mitt perfekt operfekta liv som jag egentligen älskar...men som ständigt utmanar mina gränser. Här skriver jag om träning, matlagning och bakning, jobbet som byggnadsantikvarie, nya utmaningar och äventyr, dejting och hur en får omvärdera livet när utmattningssymptomen slår till.

RSS 2.0