Livstankar och livsmål

Jag är ju verkligen en tänkande och filosoferande människa och jag är väldigt glad över den här sidan hos mig. Den tillåter mig själv att dagdrömma, hitta på berättelser, leva mig in i andra tankar och känslor och framförallt att ständigt utmana mig själv i att försöka ta reda på vad jag tycker om, mår bra av och behöver.
 
Jag har tappat så otroligt mycket av detta i samband med min sjukdom och har saknat att inte känna någon längtan inför framtiden. Jag har haft så svårt att se mitt liv efter 40 - vad kan jag förvänta mig då? Vad kan jag göra? Vad händer om inte jag hinner få barn?
 
Men igår började jag fundera över detta. Vill jag verkligen ha barn? Jag vill ha möjligheten att själv välja om jag vill ha barn eller ej, men vill JAG verkligen ha barn? Jag ÄLSKAR mina syskonbarn mer än något annat, men är faktiskt osäker på om jag faktiskt vill ha barn själv eller ej. Det jag är däremot är säker på är att jag vill få veta hur det känns att vara riktigt kär och förälskad i någon som också älskar mig tillbaka.
 
Så idag dök plötsligt tanken om tiden mellan 40 och 50 år upp. Vad mycket jag kan göra, mycket jag kan se, mycket jag resa, mycket jag kan uppleva. Jag såg mig själva komma igång med mitt skrivande igen, hur jag reste till platser i Europa och världen som jag vill besöka. Hur jag kände att kan jag få uppleva detta - plus kärleken - så skulle jag vara nöjd. Det är en otrolig tröst och jag hoppas verkligen att jag kan trösta mig detta nu och försöka hitta motivationen att komma igång igen, hitta tillbaka till en Jennie som mår bra, även om det innebär att jag måste lära känna mig själv igen. Så jag beslutade mig för att göra några listor med mål och utmaningar...
 
Det kommer ta lite tid, så får dela med mig av dem allt eftersom. Det kommer bli en lista för kommande året, en lista för kommande 2 år (tills dess att jag fyller 40 år) och sedan en lista för åren mellan 40-50. Låter det som en galen idé?
 
Några mål jag funderar på (oberoende lista) är att:
  1. Anmäla mig till ett lopp (5 km för att komma igång med löpningen),
  2. Börja träna något nytt (funderar på cross fit)
  3. Åka på träningsresa.
  4. Gå en skrivkurs (med ett tydligt mål att få färdigt ett utkast på en roman)
  5. Skriva klart min kandidatuppsats och få en examen
  6. Resa till Storbritannien om och om och om och om igen...
  7. Springa Göteborgsvarvet
  8. Åka Öppet spår/Vasaloppet
  9. Köpa bil
  10. Köpa torp/stuga/hus
  11. ...
Vad tänker ni om livsmål och tankar?
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ett liv, en dans, en dröm

Mitt perfekt operfekta liv som jag egentligen älskar...men som ständigt utmanar mina gränser. Här skriver jag om träning, matlagning och bakning, jobbet som byggnadsantikvarie, nya utmaningar och äventyr, dejting och hur en får omvärdera livet när utmattningssymptomen slår till.

RSS 2.0