Fantastisk danshelg

Är konstant tacksam för att jag hittade dansen för ganska så precis 4 år sedan. Tacksam för att det visade sig att hon som skulle bli min närmsta kollega under de då kommande 3 åren också var dansare och kunde presentera mig för dansvärlden, för vilka dansband och vilka dansställen man skulle åka till. Jag är så glad att jag vågade ge mig ut och socialdansa från egentligen början. Att jag trots högkänsligheten vågat bjuda upp och så småningom även skaka av mig nobbningarna som ju dyker upp emellanåt, men inte alls lika ofta längre. 
 
I helgen åkte jag och nya dansvännerna till Borlänge för att gå kurs med Fox Fusions Tony och Kimberly. Jag hade gått en kurs med dem tidigare i Skellefteå, så visste på ett ungefär vad vi hade att förvänta oss, men både jag och dem har ju utvecklats under de nästan 3 år (tror jag) som gått sedan den kursen. Så det skulle bli så himlars häftigt att få prova att gå med dem igen. Det var egentligen inte många jag kände igen som gick kursen, men ändå kanske fler än vad det brukar vara. Nivån var blandad, men ändå generellt hög och jag fick mig en bunt riktigt roliga danser. Men mest spännande och nervös av allt var att jag under en filming på kvällen då det var Glitter och glamour-tema på dansen, fick dansa med Tony. Så det finns fångat på film...kika här nere får se om ni hittar mig! 
Nu får vi se vad nästa grej blir att anmäla sig till. Jag ska ju gå kurs igen i Örebro i oktober med Dirty fox Vesterliarna. Det blir andra gången jag går med dem också, då ska de teknikas lite mer.  Sen hoppas jag att jag får gå Super fox weekend igen, har anmält mig, men inte kommit med än. Sen har jag min buggpartner anmält oss till en foxkiz kurs med Ronnie Saleh i Gävle i januari, som jag också hoppas att vi kommer med på. Han har jag aldrig gått med, men hört att han ska vara fantastisk både som person och dansare. 
 
Andra mål just nu: 
  • Ta tag i viktväktarna igen och börja räkna, planera och laga bra och god mat. 
  • Fortsätt löptträna och hitta ett nytt löpschema att träna efter. Sikta på milen. 
  • Ta tag i Crossfiten också och träna ordentligt.
  • Liksom yoga så jag får förbereda mig inför Italien-resan, plus mjuka upp muskler i hela kroppen. 
  • Var öppen för nya möjligheter...avfärda inte saker för att du inte tror att det är du...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ett liv, en dans, en dröm

Mitt perfekt operfekta liv som jag egentligen älskar...men som ständigt utmanar mina gränser. Här skriver jag om träning, matlagning och bakning, jobbet som byggnadsantikvarie, nya utmaningar och äventyr, dejting och hur en får omvärdera livet när utmattningssymptomen slår till.

RSS 2.0